حفاظت از ولت های کریپتو و کلیدها و پشتیبان گیری و غیره

حفاظت از ولت های کریپتو و کلیدها و پشتیبان گیری و غیره

نگاه کلی به دنیای ارز دیجیتال

حفاظت از ولت های کریپتو امروزه به دلیل افزایش محبوبیت ارز های دیجیتال به عنوان یکی از موضوعات بسیار مهم مطرح می باشد. ارز های دیجیتال در سال های اخیر تبدیل به یکی از جذاب ترین بحث های عموم مردم جهان شده اند. به دلیل این که می توان از ارز های دیجیتال سود های بسیار بزرگی به دست آورد افراد زیادی مجذوب آن ها می شوند.

نکته ای که وجود دارد این است که بسیاری از افراد نگران امنیت کیف پول ها و یا ولت ها هستند. به دلیل حجم بسیار بالای پول در دنیای رمز ارز ها نیاز به ولت های بسیار امن احساس می شود. هکر های بسیار زیادی در کمین هستند تا ارز های دیجیتال را از ولت ها بیرون بکشند. افراد برای این موضوع نیاز دارند تا یک کیف پول امن برای سرمایه خود انتخاب کنند و امنیت ولت خود افزایش دهند.

حفاظت از ولت های کریپتو کار سختی نمی باشد و افراد می توانند با برخورداری از دانش نسبتا مناسبی اقدام به افزایش امنیت ولت خود کنند.

روش های افزایش امنیت و حفاظت از ولت های کریپتو

شیوه های مختلفی برای افزایش امنیت ولت ها وجود دارد که افراد می توانند از آن ها استفاده کنند. اولین مورد مربوط به پخش سرمایه می باشد، به این ترتیب که افراد بهتر است برای حفظ سرمایه خود از ولت های منحصر به فرد و مختلف استفاده کنند. امروزه شاهد ایجاد کیف پول های مختلف برای نگه داری ارز های دیجیتال هستیم. هر کدام از این کیف پول ها دارای ویژگی های منحصر به فرد و مختلفی می باشند. افراد می توانند سرمایه خود را در چند ولت پخش کنند و از ریسک های وارد به سرمایه خود با این روش ساده بکاهند.

مورد دیگری که باید در ارتباط با حفاظت از ولت های کریپتو ذکر گردد مربوط به خرید و فروش ارز های دیجیتال از صرافی معتبر است. در صورتی که صرافی شما دارای اعتبار و مجوز های لازم و کافی نباشد سرمایه شما با خطر مواجه خواهد شد.

در صورتی که قصد انتقال ارز دیجیتال از کیف پول خود به کیف پول دیگری را دارید می توانید در ابتدا با انتقال مقدار بسیار کمی ارز دیجیتال ، آدرس مقصد را اطمینان سنجی کنید. در صورتی که بنا به هر دلیلی نسبت به آدرس کیف پول مقصد شک دارد می توانید با این روش از انتقال ارز دیجیتال اطمینان حاصل کنید. دلیل این کار تغییر آدرس کیف پول مقصد پس از یکبار بررسی می باشد. به این ترتیب که اگر آدرس کیف پول ارسال شده برای شما دارای بدافزار باشد با یکبار استفاده به احتمال بالا تغییر خواهد کرد.

مورد بسیار مهم دیگری که باید در مورد حفاظت از ولت های کریپتو ذکر گردد مربوط به تغییر منظم و مداوم رمز عبور کیف پول می باشد. با انجام این کار نیز افراد می توانند ریسک های وارد بر امنیت کیف پول کریپتو خود را کاهش دهند.

علاوه بر موارد ذکر شده افراد می توانند برای حفاظت از ولت های کریپتو اقدام به پشتیبان گیری از آن کنند.

نحوه پشتیبان گیری از ولت

معمولا کیف پول های کریپتو دارای محیط کاربری منحصر به فردی نسبت به یکدیگر هستند. فرآیند گرفتن پشتیبان و بازیابی کلید خصوصی در این کیف پول ها متفاوت می باشد. اما در کل باید گفت که کل این فرآیند در کیف پول های فعلی بسیار مشابه به هم هستند.

به سه حالت می توان اقدام به گرفتن نسخه پشتیبان از کیف پول های کرپتو کرد. این سه روش عبارت است از: عبارت بازیابی که می تواند از 9 تا 24 کلمه منحصر به فرد باشد، فایل ولت که به صورت یک فایل دیجیتالی می باشد و کلید خصوصی که مجموعه طولانی از عدد ها و حرف های تصادفی است.

بهتر است برای ثبت عبارت های ارائه شده توسط کیف پول در مورد گرفتن پشتیبان از آن نهایت دقت خود را به خرج دهید تا با مشکل بزرگی رو به رو نشوید.

افراد بهتر است از گرفتن اسکرین شات و یا ذخیره عبارت های مربوط به بازیابی در ایمیل خود خودداری کنند.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید